UNA NOVA MIRADA SISTÈMICA

Per a Mestres i Professorat

FORMACIÓ PERMANENT HOMOLOGADA

Et dediques a l'educació?

Sents la necessitat d'oferir una dedicació diferent al teu alumnat?

La Formació Permanent Homologada: UNA NOVA MIRADA SISTÈMICA PER A MESTRES I PROFESSORAT és per a tu si vols plantar la llavor al teu centre educatiu.

En vols saber més?

Llegeix aquí la pàgina en Castellà

EN QUÈ CONSISTEIX?

Una Nova Mirada Sistèmica per a Mestres i Professorat permet, descriu i entén diversos tipus i nivells de fenòmens que s'esdevenen en el procés d'ensenyament-aprenentatge, així com en els contextos on aquest passa: el centre escolar i la llar.

El nen en si és un Sistema, que alhora participa d'un sistema familiar que l'inclou i -en certa manera- el determina i alhora interfereix i és interferit pel Sistema que representa l'Escola, les persones que la configuren i els Sistemes a què aquestes persones de l'àmbit escolar pertanyen.

Aquesta Formació centra l'atenció en tots els sistemes que formen part del món del nen,  a fi d'acompanyar-lo a excel·lir en el seu procés d'Ensenyament-Aprenentatge, accedint a la millor versió d'ell mateix.
  • El sistema escolar-familiar com un tot integrat.
  • Obertura entre el sistema escolar i el familiar com a resultat de les seves interaccions amb l'entorn.
  • Organització associativa entre el centre escolar i la llar familiar.
  • Reconeixement dels vincles i les relacions entre les parts del sistema.
  • Existència de l'ordre, el reordenament i l'autoregulació.
  • Presència d'ordres de pertinença, jerarquia i equilibri entre donar i rebre procedents de la filosofia Hellingeriana.
  • La mirada cap al desenvolupament de les intel·ligències intrageneracional, intergeneracional i transgeneracional com a processos multidimensionals de l'aprenentatge.
  • Fonament pedagògic constructivista.

OBJECTIUS

Aquest programa busca iniciar la formació de professionals vinculats amb l'educació, capaços de resoldre les problemàtiques escolars, d'aprenentatge i institucionals, mitjançant estratègies pedagògiques i sistèmiques, que els permeti abordar els problemes educatius  amb una visió ampliada de la realitat, en la qual tots els sistemes socials es veuen involucrats i influeixen en l'èxit de l'educació.

• Ampliar la mirada dels docents per mostrar-los els ordres implícits en totes les àrees inherents als espais d'aprenentatge: familiar, escolar, laboral, social.

• Conscienciar els docents de la necessitat d’Incloure els pares i la família a l'escola, respectant i mantenint sempre el seu ordre sistèmic, a fi de contribuir al procés educatiu de manera conscient i responsable.

• Conscienciar els docents de la correlació que s’estableix entre els vincles familiars i els vincles escolars, i també entre aquests i els vincles socials presents i futurs.

• Conscienciar els docents que els esdeveniments que afecten un membre d'un sistema (classe o família), afecten també tots els altres membres.

• Dotar els professors d'eines útils per posar en pràctica dia a dia a l'escola i poder resoldre els conflictes a què s'enfronten.

• Comprendre l'origen sistèmic de les dificultats d'aprenentatge més freqüents a l'escola: dislèxia, hiperactivitat, falta d'atenció.

• Comprendre la vocació de mestre com a destí de vida i la importància d'estar al lloc adequat per poder educar.

Conscienciar els docents de la importància que les properes generacions s'eduquin també amb recursos, habilitats i coneixements sistèmics, ja avui molt necessaris perquè el seu procés maduratiu i de socialització tingui èxit en l'edat adulta.

Escriu-nos per Whatsapp